Houdt voor ieders gemak altijd je ooievaarspas op zak
Belangrijke wijzigingen Ooievaarspas
Heeft u een Ooievaarspas en bent u lid van een vereniging?
Dan zijn er sinds 1 juli 2018 een paar spelregels gewijzigd
Hieronder zetten we de wijzigingen kort voor u op een rij.
Laat uw pas in plaats van 1 keer per jaar nu 2 keer per jaar scannen bij de vereniging. Doet u dat niet? Dan krijgt u geen korting meer en betaalt u het volledige bedrag voor de contributie. Ook al heeft u een Ooievaarspas.
Prijs van het lidmaatschap
Krijgt u 50% korting met de Ooevaarspas? Dan betaald u per activiteit nooit meer dan € 165,00. Vraagt een aanbieder toch om een bijdrage hoger dan € 165,00? Laat het ons dan weten via @.
Bij de regeling Kinderen Doen Mee betaald u nooit bij. U krijgt dan 100% korting voor uw kinderen.
Spelregels gebruik Ooievaarspas
Bent u inwoner van de gemeente Den Haag, Leidschendam-Voorburg of Rijswijk en wilt u gebruik maken van de Ooievaarspas? Lees dan eerst over het aanvragen van een Ooievaarspas.
Heeft u al een Ooievaarspas? Dan leest u op deze pagina welke regels er zijn voor het gebruiken van de pas.
Geldigheid Ooievaarspas
- U kunt alleen gebruik maken van de Ooievaarspas, wanneer u de pas in uw bezit heeft.
- De Ooievaarspas is 1 kalenderjaar geldig vanaf het moment van verstrekking.
Persoonlijk gebruik
- Bewaar de Ooievaarspas zorgvuldig en ga er zorgvuldig mee om. De pas wordt namelijk meerdere jaren gebruikt. Elk jaar bekijken wij opnieuw of u recht heeft op de pas. Gooi de pas aan het einde van het jaar dus niet weg.
- U mag de Ooievaarspas niet bij iemand anders achterlaten, ook niet bij een aanbieder als die daar om vraagt.
- De Ooievaarspas is strikt persoonlijk. Dit betekent dat u de pas alleen voor uzelf kunt gebruiken. Een pashouder moet zich daarom kunnen legitimeren als een aanbieder dat vraagt.
- Als misbruik van de Ooievaarspas wordt vermoed kan de gemeente de Ooievaarspas blokkeren.
Kortingen
- Wilt u van het aanbod bij een aanbieder gebruik maken van de Ooievaarspaskorting? Dan moet u dit vooraf aan de aanbieder laten weten. De Ooievaarspas kan niet achteraf worden gebruikt voor het krijgen van korting op het aanbod.
- Korting wordt alleen verstrekt als de Ooievaarspas wordt uitgelezen bij een aanbieder. Neem uw Ooievaarspas daarom altijd mee als u naar een aanbieder gaat. Als de aanbieder uw pas wil scannen en u heeft uw Ooievaarspas niet bij u dan geldt de regel: géén pas géén korting en eventueel uitsluiting van deelname aan de activiteit.
- Bij de aanbieder geeft u aan van welke korting u gebruik wilt maken voor uzelf of uw kind. Dit kan 50% of 100% korting zijn. Bij 50% korting betaalt u nooit meer dan € 165 per jaar bij een aanbieder.
- De gemeente en aanbieders kunnen een juiste werking van de Ooievaarspas - en alle daaraan gekoppelde programma’s, websites enzovoorts - niet garanderen. Misgelopen kortingen, door storingen van de Ooievaarspas of bij een aanbieder, krijgt u niet achteraf vergoed.
- U bent bij een aanbieder een lidmaatschap aangegaan met Ooievaarspaskorting? Dan bent u zélf verantwoordelijk voor het betalen van de contributie. De Ooievaarspas verleent alleen korting als u deze op het afgesproken moment door de aanbieder laat scannen. Dit geldt ook voor contributies die volledig door de gemeente worden betaald omdat u 100% korting krijgt.
- U bent ook zélf verantwoordelijk voor het op tijd schriftelijk opzeggen van een lopend lidmaatschap bij een aanbieder. Uw lidmaatschap loopt nog, maar u neemt niet meer deel aan de activiteit? Dan moet u de contributie volledig zélf betalen. Vraag daarom altijd om een schriftelijke bevestiging van uw opzegging!
Ooievaarspas kwijt of kapot?
- Bent u uw Ooievaarspas verloren of is deze gestolen of kapot? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de gemeente waarin u woont. Uw gemeente blokkeert de pas, zodat niemand anders die kan misbruiken. U kunt bij uw gemeente dan direct een nieuwe pas aanvragen.
Communicatie
- De gemeente is niet aansprakelijk voor afwijkingen van gegevens vermeld in publicaties, voor drukfouten en/of onjuiste informatie, zoals weergegeven op haar en/of haar aanbieders website(s), e-mails, folders, publicaties enzovoorts.
- De pashouder moet klachten over de kwaliteit van de producten en/of diensten indienen bij de aanbieder. De gemeente stelt zich niet aansprakelijk voor de kwaliteit van deze producten en/of diensten of de uitvoering van de overeenkomst tussen pashouder en aanbieder.
De gemeente mag (elektronische) berichten versturen aan de pashouder.